Svar i Aftonbladet – den sämsta maten marknadsförs till våra barn

15 oktober, 2014

Aftonbladet debatt_2Aftonbladet debatt har nu lagt upp mitt svar på Livsmedelsföretagens attack på boken Det sötaste vi harDet börjar: ”Elisabeth Rytter vid branschorganisationen Livsmedelsföretagen attackerar min bok ”Det sötaste vi har.” Hon representerar en bransch som marknadsför mat till barn som vi inte ens skulle vilja ge våra hundar. Vissa frukostflingor som företagen tycker barn ska äta innehåller mer socker än kakor.” Här hittar du resten av texten: Livsmedelföretagen värnar sina medlemmar – inte vår hälsa | Debatt | Aftonbladet.



  • EvaLi

    Mycket bra svar Ann!
    Ditt och många andras idoga arbeta kommer att leda till bättre mat i våra affärer så småningom. Håller på att läsa ”det sötaste vi har”. Den är SÅ BRA!

  • Cattis

    Tack för att du finns och för allt jobb du lägger ner. Du behövs verkligen. Ge inte upp!

  • SGK

    Alldeles utmärkt. Rytters påstående bemöts med fakta och hänvisningar till forskningsstudier. Ska detta ifrågasättas måste alltså källorna ifrågasättas, och det lär bli svårt. Eller omöjligt rättare sagt.

  • dufva

    Vad värre är:

    Slv värnar livsmedelsföretagen och inte almänheten.

  • Thomas Jansson

    Du är bäst Ann!

  • Kjell Granelli

    Bra svar. Kort och koncist, borde vara lätt att förstå för många.

  • Robert Mellqvist

    Som Tomas säger, du är bäst!

    Kämpa på!

  • David Lundqvist

    Vi behöver en skatt på socker. Lika många % i skatt, som andelen % socker i produkten. Rent socker – 100% skatt = dubbla priset.
    Livsmedelsföretagen tillsätter inte socker för att göra oss sjuka, utan för att få oss att gilla deras produkter så mycket som möjligt, så vi skall vilja ha mer av den igen. Välja deras produkt framför konkurrenternas i en knivskarp konkurrens. Lika villkor för alla aktörer som tar hänsyn till vår hälsa!

  • Så sjukt bra skrivet! Blir arg när jag läser hennes inlägg!
    Skrivit ett eget inlägg om det på min blogg – team ann:)